INICIEM UN CURS MÉS RETALLAT

ImatgeResseguint els mitjans de comunicació dels darrers dies després de la preceptiva roda de premsa d’inici de curs, pensem que val la pena que l’opinió pública pugui tenir una opinió diferent de la que presenten els mitjans seguint les dades donades des de la Conselleria d’Ensenyament.

Segons la consellera Irene Rigau, “aquest curs destacarà per més estabilitat a les aules i als centres, per rebaixar la ràtio a les aules, i per mantenir la plantilla docent. En les mesures hi ha intencionalitat pedagògica, voluntat política i sobretot molta gestió”, i ha afegit que “el que ningú ens podrà dir que posem en perill l’educació pública ni el futur per un tema de pressupost, perquè mantenim la ràtio i incrementem l’oferta, però busquem solucions diferents”.

Davant d’aquestes paraules, cal fer un recordatori de les retallades que venim patint des del 2009 i que en molts pocs casos han estat incrementades per aquest curs 13/14.

Així doncs, comptem amb unes ràtios elevades que fan que moltes classes de primària superin 25 alumnes per classe, a secundària els 30 alumnes i els 35 a batxillerat i cicles, s’ha mantingut l’augment de les hores lectives del personal docent, la qual cosa ja ha suposat  la supressió d’un professor/a per cada 10,  més personal per l’atur i nova baixada de la qualitat de l’educació, la qual aquest curs s’ha tornat a produir perdent de mitjana 10 hores de docència cada centre educatiu del nostre país. A la vegada, es segueix en les restriccions en substitucions, la qual cosa s’ha notat en l’inici de curs doncs moltes vacants encara no s’han cobert i no s’ha pogut fer amb normalitat la preparació del curs.

No s’ha invertit prou en ensenyaments postobligatoris de manera que molts joves, malgrat no disposar de la formació imprescindible ni d’oportunitats en el mercat laboral, no poden accedir a la formació que demanen, i s’han eliminat  les classes de suport i reforç, destinades a atendre l’alumnat amb dificultats específiques de l’aprenentatge, s’ha mantingut l’exagerat augment de preus a la Universitat, canviant els criteris de beques per tal que la majoria dels demandants no puguin accedir-hi, i s’ha reduït el pressupost de despeses dels centres educatius.

I el més clar, amb les dades que adjuntem més a baix és que s’ha baixat la despesa més d’un 15 %, malgrat un augment del 4 % de l’alumnat a atendre en l’etapa 3-18 anys.

En definitiva, ni racionalització, ni voluntat política són el que caracteritza aquest nou curs, sinó un increment de les retallades, de les desigualtats i de la qualitat educativa. Mentre, es poden anar “inventant” les novetats del curs: el pla de milora, la nova FP, més plurilingüisme, o auditories. Els hi proposem que introdueixen en novetats un augment del pressupost educatiu i una negociació real de les prioritats educatives del nostre país. Només així podrem assolir més èxit i més equitat i un país més preparat pel futur.

                                  Imatge

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a INICIEM UN CURS MÉS RETALLAT

  1. Retroenllaç: INICIEM UN CURS MÉS RETALLAT | Casal del Mestre de Granollers

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s