AUTONOMIA DE CENTRE? IMPRESCINDIBLE!

Ricard Aymerich/ Mestre i membre de la FMRP

Imatge

Per a un centre, assumir la responsabilitat de la seva autonomia sempre surt a compte.

Quan es tracta de treure el màxim profit a un marc normatiu que la permet i l’afavoreix, no hi ha res millor que conduir el timó a favor del corrent i explorar les possibilitats que ofereixen la imaginació i la capacitat innovadora de l’equip docent, o l’empenta de tota la comunitat educativa engrescada en un projecte. Sense oblidar el que han de tenir en comú tots els centres que han de fer realitat un servei públic, especialment els d’un mateix territori, cada projecte pot concretar-se amb un format i uns principis singulars.

Però és que quan es tracta de fer front a un marc normatiu hostil, aferrar-se als principis bàsics del projecte educatiu – que dóna sentit a tota l’organització del centre – i reafirmar el compromís de tota la comunitat educativa en aquest projecte és també la millor opció. Aquest projecte compartit és el millor argument per fer front a instruccions o objectius allunyats de les prioritats que han de guiar un servei com l’educació: justícia, equitat, universalitat, rendició de comptes, participació. Tenir aquestes prioritats com a base del projecte educatiu, compartit i en funcionament, donen sentit ple a l’assumpció responsable de l’autonomia per part d’un centre. En la seva organització, en l’administració dels seus recursos, en la planificació del seu curriculum.

L’experiència  viscuda aquestes dècades en les que l’autonomia de centre ha estat un dels puntals de la definició del nostre sistema educatiu ens ha dut a un punt en el que és molt difícil la marxa enrera cap a un model centralitzat; però no impossible. Sigui en un context afavoridor de la singularitat dels centres, sigui en un marc justament al contrari, qui millor sap què necessita un centre per donar la millor resposta educativa als seus alumnes és el propi centre. I aquesta és la millor definició de l’autonomia. Avui per avui, imprescindible.

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s