MÚSICA I MATEMÀTIQUES, COMPANYS DE VIATGE EN EL FUTUR DE L ́ESCOLA

Professors universitaris de diversos països europeus estan reunits a Catalunya per estudiar com oferir conjuntament les dues habilitats

descarga

Professors de diferents universitats europees s’han reunit a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per estudiar com oferir conjuntament habilitats matemàtiques i musicals des d’una perspectiva competencial en l’educació primària.

La facultat de Ciències de l’Educació de la UAB acull des d’ahir i fins divendres una vintena de professors universitaris i formadors de mestres de diversos països europeus en el marc del projecte European Music Portfolio: Sounding Ways into Mathematics (EMP-P).

Es tracta d’un projecte finançat per la Comissió Europea, de tres anys de durada, que va començar el desembre del 2013 i que té la participació de vuit institucions de set països (Anglaterra, Espanya, Eslovàquia, Alemanya, Suïssa, Romania i Grècia), entre les quals hi ha la UAB.

El projecte incideix principalment en dos aspectes dins el context de l’educació primària: d’una banda, en el treball conjunt d’habilitats matemàtiques i musicals des d’una perspectiva competencial; i de l’altra, en el foment de la creativitat dels docents com a mitjà per afavorir una aproximació més interdisciplinària a l’ensenyament.

Durant aquesta trobada els investigadors i professors avançaran en el desenvolupament de materials que s’aplicaran als centres educatius i avaluaran algunes experiències pilot en escoles.

“Els destinataris són tant professors de música com de matemàtiques, i hauria de millorar l’educació global de l’alumnat i els resultats obtinguts en les dues disciplines implicades”, han explicat Laia Viladot i Albert Casals, professors de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la UAB

El projecte ha creat un grup de treball anomenat Musicomàtics, que ja ha impartit un taller per a formadors de mestres i professors que incloïa activitats com Mesura i frases musicals; Dansa i geometria; Percussió corporal i Mínim Comú Múltiple; Interpretació i creació musical i probabilitats i estadística, entre altres activitats que mostraven la combinació conjunta de conceptes de música i de matemàtiques.

En el projecte hi col·laboren diversos mestres de música i matemàtiques de centres educatius de l’àrea metropolitana, que actuen com a centres pilot aplicant activitats i materials que integren les àrees de música i matemàtiques.

ENLLAÇ A LA DOCUMENTACIÓ SOBRE MUSICOMATEMÀTICA  DE LA UE http://www.emportfolio.eu/emp/

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s