UN INSTITUT DE VILAFRANCA DEL PENEDÈS CREA UNA APLICACIÓ DE MÒBIL PER FOMENTAR L’ESTUDI I LA COOPERACIÓ ENTRE COMPANYS

Els professors hi introdueixen preguntes que els alumnes han de respondre si volen guanyar punts per obtenir petites recompenses

ACN

descarga (6)

ENLLAÇ AMB LA PÀGINA DEL PROJECTE “GUANYA D’ORS” DE L’INSTITUT EUGENI D’ORS  http://www.ies-eugeni.cat/course/view.php?id=679

La professora d’economia Maria José Pérez, impulsora de l’aplicació, volia introduir el mòbil a l’aula com a element pedagògic, ja que el considera “una eina molt motivadora” per als estudiants.

Alhora, es proposava aconseguir una eina de treball que facilités la feina al professorat a l’hora d’adreçar-se a grups de classe que cada cop són més grans i diversos i, finalment, buscava la manera d’inculcar el llenguatge econòmic als adolescents. És amb aquestes tres finalitats que va idear l’aplicació “Guanya d’ORS”. El nom, explica, acaba sent un joc de paraules amb el nom del centre i amb la intenció de guanyar valors.

El programa està pensat com un joc en què cada usuari ha d’anar superant etapes. En aquest cas, les fases les formen grups de preguntes, i la recompensa per superar-la són la moneda ‘Or’. Si no les encerten, els alumnes van esgotant vides, que es regeneren de forma similar a altres jocs d’aplicacions mòbil molt populars. Tots els ‘Ors’ que guanyen s’acumulen a un compte particular, que controla el professor, qui acorda amb l’alumne de quina manera es poden gastar. Pérez ha explicat a l’ACN que es poden bescanviar de forma “quantitativa”, amb petites millores a la nota, o “qualitativa”, amb alguns privilegis a l’aula.

Alhora, l’aplicació té una segona vessant: la possibilitat que els alumnes signin contractes entre ells. “No volíem que fos una eina individual, sinó que volíem reconduir les tecnologies de la informació”, diu la professora. Amb el contracte, un alumne es compromet a ajudar-ne un altre a assolir un objectiu, com ara la nota d’un examen, invertint-hi part dels seus ‘Ors’. Passat l’examen, si s’aconsegueix el repte, els ‘Ors’ es multipliquen. Si no, es perden. Maria José Pérez explica que, amb aquesta relació, els alumnes aprenen més que “gastant-se molts diners amb classes de repàs”.

Fer créixer el projecte

L’app funciona des d’aquest gener, si bé van començar a introduir-la a les classes en forma de prova a finals de l’any passat. Per ara l’utilitzen els 86 alumnes de 1r de Batxillerat que hi ha al centre, amb les assignatures de matemàtiques de la modalitat social, anglès, història, economia, literatura catalana i química. Pérez assegura que ja hi ha professors d’altres assignatures interessats en utilitzar aquesta eina i confia poder estendre-la a altres cursos del centre. De cara al futur, desitjaria desplegar-la a més instituts. De moment, però, esperen aconseguir vies de finançament que els donin impuls. El primer repte és guanyar el ‘Premi Ensenyament 2015 – Fundació Cercle d’Economia’.

Advertisements

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s