18.000 ESCOLARS NECESSITEN SUPORT EDUCATIU ESPECÍFIC

Les famílies fa anys que exigeixen a la Generalitat que els clarifiqui la situació. Un nou decret regularà a Catalunya l’accés a l’escola dels discapacitats

El Periódico de Catalunya

descarga (6)

Un any després que el Parlament de Catalunya li ordenés elaborar un pla estratègic «d’atenció a la diversitat a l’escola», la Conselleria d’Ensenyament sembla que finalment s’ha posat les piles.

Associacions de pares d’alumnes, sindicats de mestres, organitzacions pedagògiques i plataformes de famílies d’estudiants amb necessitats educatives especials (NEE) han començat finalment a conèixer el decret que feia dècades que reclamaven i amb el qual la Generalitat regularà l’accés al sistema escolar dels gairebé 18.000 menors catalans, que, com la petita Karmela de Luís, necessiten un suport específic per seguir les classes ordinàries. Els que coneixen la proposta inicial parlen, fins i tot, d’un nou model d’escola inclusiva a Catalunya.

Encara que oficialment Ensenyament eludeix entrar en detalls (entre altres raons, argumenta, perquè el decret encara està en fase de redacció), els que han llegit els esborranys es mostren de moment dividits a l’hora de valorar-los. Així, per exemple, mentre que la plataforma Escola Inclusiva celebra la predisposició que el departament que dirigeix Irene Rigau ha mostrat fins ara a les seves peticions, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), un organisme que agrupa representants dels diferents sectors de l’ensenyament públic, alerta del risc que aquest decret obri la porta a privatitzar serveis educatius.

«Nosaltres tenim dues reivindicacions bàsiques: que els centres d’educació especial, als quals actualment assisteixen uns 7.000 alumnes amb NEE, es vagin reconvertint en centres de recursos per afavorir la inclusió d’aquests nens a la xarxa ordinària, i que s’incrementi la formació del professorat per capacitar-lo en l’atenció a la diversitat», detalla Víctor Saura, portaveu d’Escola Inclusiva.

També és important, destaquen altres coneixedors de la proposta, l’esforç que previsiblement està fent la Generalitat per unificar els criteris per diagnosticar les necessitats educatives especials.

«Ara, cada servei territorial d’Ensenyament aplica el seu propi paràmetre, amb la qual cosa les hores de vetllador que rep un alumne poden variar molt d’una població a una altra», adverteix Jaume Aguilar, president del MUCE.

VEUS DISCREPANTS / «El problema és que encara no es té coneixement del text definitiu del decret, perquè una vegada més la conselleria no aporta la informació completa», protesta Aguilar.

«Fins ara, l’únic que sabem és que hi ha precedents preocupants, que porten a pensar que la intenció és externalitzar l’atenció a la diversitat», afegeix. «En l’actualitat, ja són empreses privades les que presten aquests serveis», denuncia. Per als pares d’alumnes amb NEE, no obstant, l’important és que el sistema públic «garanteixi els recursos que permetin el procés cap a l’escola inclusiva, sense valorar si aquests són propis o externalitzats», indica Saura.

Advertisements

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s