TORNAR A COMENÇAR NO ÉS FÀCIL PER A QUI TÉ MÉS DIFICULTATS

Recomençar el curs no és gens fàcil per a molts nois i noies amb dificultats. En primer lloc laman dra que diuen tenir en pensar en tornar a l’institut, és una manera d’expressar les seves pors, inseguretats

Núria Terés i Bonet/Opinió al Diari de l’Educació

images

L’estiu és un temps generós i agraït, gran reconstituent d’energies. Facilita desconnexions i alhora genera nous plaers que substitueixen records i experiències del curs acabat de tancar.

Per a molts adolescents que comparteixen institut i hospital de dia, l’estiu és un gran forat negre, una gran discontinuïtat d’espai i temps que els evadeix de les seves dificultats acadèmiques. Un bàlsam desestressant per a les seves tensions viscudes en els centres educatius. Un espai dedesorganització acumulativa que requerirà de molta energia i persuasió per retornar aquests jovesa viure organitzadament.

Alhora l’estiu també és un temps de trencament dels fràgils fils de connexions educatives, de relacions amb altres, especialment adults. És un període llarg, en temps i sobretot en desconnexió mental.

Recomençar el curs no és gens fàcil per a molts nois i noies amb dificultats. En primer lloc la mandra que diuen tenir en pensar en tornar a l’institut, és una manera d’expressar les seves pors, inseguretats, desconeixement, fracassos… Un bon exemple seria que no han fet cap mena de deures d’estiu, condició sine quanon per poder-se presentar a exàmens de recuperació. És aleshores que decideixen no anar a fer exàmens i esperen a veure què serà d’ells.

Alguns passen oels passen de curs, altres tornen a la casella de sortida.

La discontinuïtat educativa de l’estiu, sovint, ens porta a una discontinuïtat encara més greu: els canvis de professorat. Malgrat els esforços dels equips per estabilitzar els mestres, aquests canvis impliquen descoordinacions, no mantenir acords presos o bé haver de tornar a actualitzar-los perquè hi ha gent nova. Tot plegat fet en un temps rècord, per tal que el primer dia de curs tot estigui lligat i els nois i noies puguin començar bé el curs.

És evident que cal reorganitzar els temps i les decisions polítiques per tal que tots els instituts estiguin a punt el dia 1 de setembre. Començar estressats i amb tensions, no només perjudica l’inici sinó tot el curs. I especialment l’alumnat que és més feble, que té més dificultats i que queda més ressentit pels desajustos i les mancances. La mesura de la feina ben feta ha d’estar en poder atendre tothom el millor possible. I tot i que es fa, és amb un cost molt alt!

Advertisements

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s