EL DÈFICIT MASSIU DOCENTS SEGUIRÀ PRIVANT A MILIONS DE NENS I NENES DEL DRET A L’EDUCACIÓ

Prop de 74 països s’enfronten a una greu escassedat de mestres, mentre que uns 59 milions de nens i nenes estan exclosos de l’ensenyament primari i milions més lluita per aprendre en aules superpoblades
Campanya Mundial per l’Educació

071019a

Dilluns 5 d’octubre va ser el Dia Mundial dels Docents que se celebra anualment des de 1994. Aquest any es produeix just després de l‟adopció dels Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) a Nova York. Aquesta és una oportunitat única per recordar el paper fonamental que els docents han d‟exercir en la nova agenda de l‟educació.
Dèficit massiu de docents
Avui en dia, prop de 74 països s‟enfronten a una greu escassedat de mestres, mentre que uns 59 milions de nens i nenes estan exclosos de l‟ensenyament primari i milions més lluita per aprendre en aules superpoblades. Per aconseguir que tots aquests infants vegin complert el seu dret a l‟educació primària el 2015, el món hauria de contractar un extra de 2,7 milions de mestres de primària, segons dades de UNESCO. De la mateixa manera, UNESCO calcula que per aconseguir l‟ensenyament primari universal per a l‟any 2030, els països hauran de contractar un total 3,2 milions de mestres de primària.
Què és la Campanya Mundial per l‟Educació (CME)
La Campanya Mundial per l‟Educació és una Coalició Internacional d‟ONG, sindicats, centres educatius i moviments socials compromesos amb el dret a l‟educació. Aquesta coalició neix l‟any 2000 amb l‟objectiu d‟exigir als governs l‟accés i el compliment del dret a l‟educació de tots i totes, reflectit pràcticament en totes les declaracions, fòrums i cimeres internacionals. Ens coordinem internacionalment i treballem a nivell estatal i regional en més de 100 països perquè totes les persones tinguin accés a una educació de qualitat, gratuïta, equitativa i inclusiva.
A Catalunya, la coordina EDUCO i les entitats membres són: Ajuda en Acció, CCOO Educació, Col.legi de Pedagogs de Catalunya, FISC, Sonrisas de Bombay i VOLS.
Quines son les nostres reivindicacions des de la CME?
• Més professorat i limitar les ràtios d‟alumnat a les aules, ja que això és determinant en l‟aprenentatge.
• De la mateixa manera, la seva formació i motivació marca de forma inequívoca els progressos dins l‟aula i la seva capacitat, no només per transmetre coneixements, sinó per gestionar els problemes que puguin sorgir a l‟aula, donar atenció personalitzada a l‟alumnat i proposar fórmules d‟ensenyament que ajudin a eliminar desigualtats, com ara les desigualtats entre nens i nenes.
• Desenvolupar plans pressupostaris de personal docent, per tal d‟esmenar per complet el dèficit de professorat qualificat i distribuir-lo de manera equitativa.
• Calcular i publicar la proporció alumnat-professorat qualificat, íntegrament i en el sector públic, incloent variacions regionals, que haurà de ser inclòs en informes al Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals (PIDESC).
• Realitzar una revisió sobre l‟equitat de gènere en els plans sectorials d‟educació nacionals i desenvolupar estratègies a llarg termini per contractar, formar, donar suport i compensar les dones professores.
• Desenvolupar i implementar estàndards de formació elevats amb referència a estàndards internacionals i desenvolupar conjuntament amb el personal docent.
• Garantir una formació inicial prèvia per a les persones que s‟incorporin a la docència, que abasti, entre d‟altres, coneixements del tema, pedagogia i formació en diagnosi de les necessitats d‟aprenentatge dels i les estudiants.
• Proporcionar formació continuada i desenvolupament professional a tot el professorat i consolidar la formació adquirida.
• Garantir que tot el professorat rep un salari digne i professional. Negociar i acordar escales salarials. Enfortir el lideratge escolar i promoure la creació de comitès de direcció a l‟escola, que incloguin estudiants, professorat, pares i mares i membres de la comunitat local.
• Assignar un mínim del 20% del pressupost nacional, o el 6% del PIB a educació, i almenys un 50% a educació bàsica. Així mateix, una proporció considerable del finançament a l‟educació post-secundària s‟hauria d‟enfocar cap al desenvolupament de programes d‟alta qualitat per a la formació del professorat.
Podeu trobar més informació de la Campanya Mundial per l‟Educació a:
http://www.cme-espana.org / educo@educo.org / 933 001 101

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s