UNA CAMPANYA RECLAMA “LA RACIONALITZACIÓ DELS DEURES ESCOLARS”

La iniciativa ja ha aconseguit més de 134.000 firmes a Change.org 

Joan Guillén-Garfias/El Periódico

baixa

En els últims temps s’han multiplicat les peticions populars i les xarxes socials s’han tornat imprescindible per a aconseguir els seus objectius i la seva visualització social. Un dels recursos més utilitzats és la recollida de firmes via ‘on line’. Una de les propostes més exitoses dels últims mesos, ha sigut la proposada per Eva Bailén(@Vabalen) a la plataforma Change.org sobre els “deures justos” dels estudiants. Aquesta reclama “la racionalització dels deures en el sistema educatiu espanyol” i va dirigida alministeri d’Educació. Des del mes de maig ha adherit a la seva petició més de 134.000 firmants. Falten unes 15.000 firmes per a arribar a les 150.000.
La campanya ha estrenat aquest dimecres un nou vídeo promocional en què es pot veure “diversos desconeguts” que s’han sotmès a “un experiment sobre els horaris laborals”. (CLICANT A LA FOTO SUPERIOR PODEU VEURE EL VÍDEO) D’una forma original el material mostra una conversa sobre l’horari de treball de diferents persones adultes amb algú que “no veuen ni senten”. Així mateix, s’ha llançat un ‘hashtag’: #lohacesypunto que ha aconseguit, també, una gran repercussió en xarxes.
El clip ha aconseguit, a Youtube, més de 4.300 visites en menys de 24 hores i suma més de mig centenar de comentaris.
L’objectiu de la petició ideada per Bailén és conscienciarsocialment sobre els efectes nocius de l’excés de deures i aconseguir un canvi en la legislació vigent i la seva aplicació a les escoles. “No existeix justificació perquè un nen dediqui tantes hores del seu temps després de la jornada escolar a fer deures, moltes vegades mecànicament i que difícilment fomenten competències” afirma la seva declaració d’intencions. S’empara en diversos punts del Reial Decret 126/2014, de 28 de febrer, “pel qual s’estableix el currículum bàsic de l’Educació Primària”, com el punt 4t competència que afirma que fer tasques repetitives, diàriament, l'”estudiant no aprèn a aprendre, aprèn” a “mecanitzar les seves tasques” o el 6è, que defensa que els deures “abusius” no fomenten l'”esperit emprenedor i la iniciativa” pròpia dels infants, “pel descobriment personal”.
També afirma que “no resulta admissible que els nens espanyols dediquin a la setmana tres hores més als deures que els nens finlandesos, que aconsegueixen uns resultats acadèmics, d’acord amb els informes PISA, dels millors del món”.
La iniciativa sol·licita que es “racionalitzin els deures” amb l'”establiment d’unes pautes perquè les tasques es desenvolupin en un temps raonable i que estiguin d’acord amb l’edat”, a més de requerir que les obligacions extraescolars “haurien d’estarconsensuats entre els diferents professors d’un mateix centre” per evitar, així, excessos i desigualtats. Ja que actualment l’encàrrec de deures depèn del professor de forma unilateral.

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s