Informe regulació ús dels mòbils als centres (CEC)

Fa uns dies va sortir publicat l’informe sobre La regulació de l’ús dels mòbils als centres educatius redactat pel Consell Escolar de Catalunya. 

El Casal del Mestre va formar part dels grups de debat d’on se’n van extreure les conclusions per redactar l’informe. 

Un cop publicat destacaríem cinc aspectes:

  1. La majoria dels sectors de la comunitat educativa hem expressat amb contundència la necessitat que el Departament d’Educació estableixi un marc general de regulació de l’ús dels mòbils per a tots els centres. D’aquesta manera, s’evitarien la promoció de diferències entre centres. Aquest marc ha de ser únic, clar i el màxim de concret possible. A més a més, es demana que sigui restrictiu (aspecte demanat sobretot per famílies i docents). Els diferents sectors vam estar d’acord que el marc general s’ha de poder concretar en funció de la realitat de cada centre i graduant-lo per etapes educatives. Les decisions han de tenir coherència amb el PEC del centre. L’ús del mòbil i altres dispositius digitals constitueix un mitjà actual i de futur en l’aprenentatge. Se’n pot concretar l’ús amb finalitats educatives en el projecte educatiu de centre.
  2. La regulació ha de definir clarament l’ús del mòbil en els diferents espais del centre i també en les activitats educatives no lectives.  
  3. Tota la comunitat educativa ha de participar en la regulació de l’ús del mòbil, perquè la participació reforça la corresponsabilitat. Amb tot, la regulació s’ha de fer des de l’expertesa, tenint en compte i integrant les propostes del Departament de Salut i altres administracions d’àmbit social, amb l’objectiu de promoure l’ús de les tecnologies en l’ensenyament-aprenentatge.
  4. La regulació s’ha d’adaptar a les edats o etapes educatives. En considerar els riscos per a la salut mental, es proposa un ús del mòbil més restringit a la secundària, perquè en aquesta edat costa més complir les normes, i no tant en estudis superiors. Molts docents i famílies suggereixen prohibir el mòbil al centre fins als setze anys.   
  5. El Departament ha d’acompanyar els centres donant-los suport en la regulació de l’ús del mòbil, si bé hi ha discrepàncies pel que fa a la supervisió que n’hagi de fer. Un aspecte que la regulació ha d’oferir als centres és la seguretat jurídica, específicament quant a la protecció de dades i la responsabilitat dels dispositius en cas de custòdia.   

Us convidem a llegir el document, on podreu veure les respostes de cada sector del consell escolar (alumnat, famílies, docents i altres):

La regulació de l’ús dels mòbils als centres educatius (Informe del Consell Escolar de Catalunya)

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els mateixos socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant, l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari