FORMACIÓ PER A PROFESSORAT SEGON TRIMESTRE

 

 

 

 

FORMACIÓ DEL SEGON TRIMESTRE: Cursos de formació i Grups de treball

Ja et pots inscriure als CURSOS clicant aquí!

Ja et pots inscriure als GRUPS DE TREBALL clicant aquí!

 

  • CURS D’INICIACIÓ AL PROJECTE FILOSOFIA 3/18

Inici 10 de gener

Formador: Grup IREF
Els dimecres de 17,30 a 20:00. Del 10/01 fins el 21/02.
7 sessions (6 sessions de dues hores i mitja, una sessió de 2 hores).
Lloc: Ins. Antoni Cumella. Granollers
Curs de 17 hores presencials i 3 de treball a l’aula.

PRESENTACIÓ: Filosofia 3/18 és un projecte educatiu que pretén ajudar els estudiants a fer-los més conscients de les pròpies capacitats i límits per tal que esdevinguin ciutadans autònoms. Consta d’un currículum de llarg abast organitzat a través de 6 programes de dos anys de durada cadascun. El treball de caire cooperatiu proporciona les eines per millorar la seva capacitat de judici, fer-los més reflexius i raonables perquè estiguin més preparats pel món acadèmic, laboral i personal.

OBJECTIUS:

  • Presentar els materials de currículum Filosofia 3/18.
  • Desenvolupar la pràctica metodològica.
  • Introduir els conceptes teòrics bàsics.

……………………….

 

Formadora: Neus Barceló

Els dimarts de 17:30 a 19:00
16 de Gener, 23 de Gener, 30 de Gener, 6 de Febrer, 13 de Febrer, 20 de Febrer, 27 de Febrer, 6 de Març, 13 de Març, 20 de Març, 3 d’Abril, 10 d’Abril, 17 d’Abril, 24 d’Abril.
Lloc: Ins. Antoni Cumella. Granollers

Curs de 20 hores.

” Si pogués plasmar en un quadre com és el meu passat, com seria? Seria molt gran, petit, minúscul, ocuparia molt espai? I quins colors tindria? Clars, foscos…

i el meu present? Quina textura tindria? Sedosa, rugosa?

I com veig el meu futur? “

Construirem plàsticament un recorregut per la nostra vida centrant-nos en els aspectes que ens ve de gust aprofundir i/o sanar.

Nivell del curs: Tots, qualsevol nivell és adequat donat que és un curs adreçat a que els professionals del camp educatiu aprenguin de manera vivencial eines personals per acompanyar-se i acompanyar emocionalment als seus alumnes. Mestres feliços, alumnes feliços.

Descripció del curs: Si et ve de gust mirar-te des de fora i veure el teu recorregut personal, descobrir qui ets ara i cap a on mires. Si et ve de gust experimentar, sentir, deixar-te anar, arriscar-te, tancar, sanar, agraïr i sentir-te acompanyat amb grup…   Aquest és el teu curs.

Objectiu general del curs: Prendre consciència de qui sóc, com estic i com convisc amb mi mateix/a. Si estic bé amb mi, estic bé amb qui sóc, amb el que faig i per tant puc atendre amb una altra escolta els processos dels altres… Aprendre més de nosaltres mateixos/es utilitzant com a mediador/a el llenguatge artístic (Art Teràpia)

Objectius específics i/o sessions programades: Els objectius específics es centraran en anar prenent consciència trobada rera trobada de totes aquelles coses que m’han passat, decisions que he pres i paper que tinc a la vida i trobar estratègies per situar-me diferent.

Les sessions seran vivencials, és a dir, és a través del que jo faig que connecto amb el que sóc, en com ho visc i com ho resolc i des d’aquí s’acompanyarà a reflexionar sobre un mateix, sobre la criança, sobre els alumnes, sobre la família, sobre el meu paper dins la meva vida professional, etc.

       ………………………………………………………………………………………………..

 

  • CURS D’APRENENTATGE BASAT EN EL JOC

Inici 5 de febrer

Aprenentatge basat en jocs  per a mestres d’Infantil i Primària (LU2 Experts en jocs de taula, SL)

FORMADOR:  Xavier Moratonas
Els dilluns de 18:00 a 20:00, de febrer a maig.
Lloc: Ins. Antoni Cumella. Granollers
Curs de 15 hores

OBJECTIUS

  1. Introduir els Mestres en la metodologia de l’Aprenentatge Basat en el Joc.
  2. Conèixer les diferents possibilitats d’aquesta metodologia a cada nivell educatiu.
  3. Aplicar de forma pràctica i útil la metodologia a l’aula.

DESCRIPCIÓ

L’Aprenentatge Basat en el jocs és un recurs que abasta un espectre molt ampli de temàtiques, edats i usos.

Això ens dóna la possibilitat d’apropar-nos des de diferents perspectives i d’aprofundir en aquests àmbits segons quins siguin els interessos dels alumnes.

El curs s’estructura en sessions de 2 hores i cadascuna d’aquestes sessions girarà al voltant d’un àmbit determinat. Ara bé, com hem esmentat abans, la programació pot canviar per adaptar-se al perfil professional i als interessos dels assistents.

A de cada sessió es mostraran jocs individuals, de grup, cooperatius i competitius i explicarem que ens pot aportar cadascun d’ells i com es poden utilitzar a l’aula.

…………………………………………………………………………………………………………

 

  • LLENGUATGE CORPORAL I DANSA. FORMES D’EXPRESSAR-NOS      

INICI  5 DE FEBRER

FORMADORA: Meritxell Albiac Roca
HORARI: Els dilluns,  de les 17’30h a 20h. Sessions de 2 hores i mitja.
Lloc: Ins. Antoni Cumella. Granollers
Curs de 20 hores.

PRESENTACIÓ:

  •     El curs va dirigit a mestres de primària, infantil i especialistes de música i educació física.
  •     El curs intenta promoure  la reflexió́ i l’anàlisi sobre la intervenció́ del/de la mestre/a en relació́ a la dansa, el moviment, el cos i l’expressió   oferint recursos pedagògics (a traves de la teoria i la pràctica) per tal de millorar la tasca docent que es realitza al centre.
  •     Conèixer el desenvolupament de l’infant  i entendre el moviment  com a tècnica globalitzadora en el desenvolupament cognitiu, socioafectiu i motriu.

OBJECTIUS:

  1. Entendre la dansa com a llenguatge per comunicar-nos i el cos com a mitjà d’expressió i comunicació.
  2. Explorar i prendre consciència del cos i de les seves possibilitats de moviment.
  3. Sensibilització i desenvolupament  de la percepció a través del cos.
  4. Treball de  les qualitats del moviment.
  5. Adquirir control espacial i temporal.
  6. La improvisació com a part del procés d’aprenentatge i creatiu.
  7. Adquisició de moviments bàsics de la dansa contemporània.
  8. Desenvolupar la percepció, sensibilitat , imaginació i capacitat de moviment perquè les possibilitats expressives siguin més riques.
  9. Adquirir recursos bàsics per poder elaborar  una coreografia o espectacle de moviment a l’escola.

METODOLOGIA:

El curs combina en tot moment la dotació de  fonamentació teòrica com a marc referencial necessari per l’assoliment dels continguts i la seva  posada en pràctica amb activitats  i/o dinàmiques per assolir les habilitats i destreses requerides. En tot moment es pretén que els coneixements que es transmetin i els aspectes que es treballin resultin significatius i aplicables  per als/les  alumnes.

 

…………………………………………………………………………………………………..

Grups de treball (durant tot el curs)

Ja et pots inscriure als GRUPS DE TREBALL clicant aquí!

SEMINARI D’EDUCACIÓ EN TRANSICIÓ

EDUCACIÓ EN LA SOSTENIBILITAT EN TEMPS DE CRISI

Ens estem trobant un divendres a la tarda al mes.
La propera trobada serà, però, un dissabte: el dia 16 de desembre a les 9:30h en la que realitzarem una activitat artística: “Bellesa i autoconeixement”.
Aquest seminari ha donat lloc a la Xarxa d’Escoles Hortolanes.
Aquest any fa una proposta de treball en nous valors (ecofeminisme, alteritat, harmonia…).
Lloc: Casal del Mestre.

 

 

Xarxa d’Escoles Hortolanes

Trobades i formacions trimestrals.

 

 

 

 

EDUCACIÓ PER PROJECTES DE TREBALL

 

 

Calendari:

16 d’octubre

13 de novembre

11 de desembre

15 de gener

19 de febrer

12 de març

9 d’abril i

14 de maig

Lloc: Casal del Mestre

 

 

XARXA D’ESCOLES QUE TREBALLEN L’ART

 

 

Calendari:

28 DE NOVEMBRE

20 DE FEBRER

10 D’ABRIL

29 DE MAIG

Lloc: Casal del Mestre

TERMINI D’INSCRIPCIONS: 20 DE DESEMBRE

Anuncis

Quant a casaldelmestregranollers

El Casal del Mestre de Granollers Vallès Oriental, és un punt de trobada de persones interessades en educació. És una entitat sense ànim de lucre que vetlla per la millora i la innovació en educació. La vida del Casal es gestiona íntegrament de manera lliure i independent de qualsevol entitat pública o privada. La Junta recull les inquietuds i els interessos dels socis/es, que es concreten en la seva dinàmica. Les relacions que s’estableixen amb altres entitats que subvencionen part dels nostres projectes o ens aporten materials o altra mena de col·laboració, es fan en funció d’acomplir els objectius del Casal, sense que això condicioni la llibertat de gestió. Són els propis socis i sòcies del Casal i altres persones que col·laboren de manera puntual qui proposen i organitzen les activitats. Per tant , l’activitat i la línia d’actuació ve determinada en tot moment per les inquietuds i les necessitats de la gent que hi participa.
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s